czwartek, 11 listopada 2010

Efektywność oddziaływania mediów konwencjonalnych i niekonwencjonalnych na społeczeństwo

Warszawa ostatnich badań Startrecka zrealizowanych przez dom mediowy Starcom wynika, że outdoor jest drugim obok Internetu na kontakt, z którym największe szanse ma młodzież w kontekście czasu poświęconego na konsumpcje mediów. Natomiast telewizji najwięcej czasu w ciągu dnia poświęcają osoby starsze powyżej 50 roku życia. Tak, więc możemy posunąć się do stwierdzenia, że efektywność oddziaływania zarówno mediów konwencjonalnych oraz niekonwencjonalnych ściśle powiązana jest z grupą docelową, do której dane działania kierujemy.


Zdaniem Marty Baryły- pełnomocnika zarządu Cityboard Media, społeczeństwo XXI wieku jest społeczeństwem aktywnym i mobilnym, dlatego coraz trudniej przyciągnąć jego uwagę reklamą telewizyjną i tu pojawia się szansa dla reklamy outdoorowej lub niekonwencjonalnej. Ponadto badania dowodzą, że ludzie lubią reklamę zewnętrzna bardziej niż telewizyjną, ponieważ uważają ją za bardziej prestiżową, a zwłaszcza wielki format. Z etnograficznych badań konsumpcji wynika, że prestiż reklamowanego produktu lub usługi zależy od formatu nośnika reklamowego.

Z badań Response One wynika, że najbardziej efektywna formą komunikacji marketingowej jest reklama internetowa, a wśród niej e-mail, czyli poczta elektroniczna. Badania przeprowadzono w styczniu i lutym bieżącego roku i objęto nimi 1 tys. Dorosłych Brytyjczyków. 52% badanych uznało e-mail za najbardziej efektywną formę reklamy, 34%-reklame telewizyjną i prasową, 26%-reklamę internetową w serwisach społecznościowych.