Przedstawiam przykład reklamy z Norweskiej stolicy OSLO, która nakłaniała mieszkańców do korzystania z miejskiego transportu w latach 80'
a w Polsce mamy 2012 i dalej nie zdobyliśmy sie na lepszy pomysł.
czwartek, 2 lutego 2012
Stara ale jara - AUDI spot
Dawno dawno temu stworzono pewien spot audi, do tej pory zachwyca mnie pomysł, niski koszt wytworzenia i odważna komunikacja w jednym. Zachęcam do ogłądania tego cuda:
http://www.youtube.com/watch?v=xpmThYTn60o
http://www.youtube.com/watch?v=xpmThYTn60o
Książki na temat Guerilla marketingu oraz Ambient Media
Dziś z innej beczki, poniżej przedstawiam kilka intersujących książek o tematyce Ambient Media i Guerilla Marketing:
1)Ambient Media and Beyond; Autor: Artur Lugmayr;
Opis: Książka łączy w sobie najnowsze trendy w dziedzinie multimediów i ich wykorzystanie na rzecz nowoczesnej komunikacji. Ambient media jest pokazany jako część sztuki i technologii interaktywnych. Książka łączy poglądy otoczenia z trzech perspektyw: twórcy, inżynierów i odbiorców. Książka jest zorientowana na przyszłość i integruje wiele nowych wizjonerskich pomysłów wokół powstawania inteligentnego otoczenia.
2)Guerrilla Marketing, 4th edition: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business; Autor: Jay Conrad Levinson
Opis: Twórca Guerrilla Marketingu - Jay Levinson po raz pierwszy w 1983 roku opublikował książkę na ten temat, która zrewolucjonizowała strategie marketingowe średnich i małych firm. Na podstawie setek pomysłów, które naprawdę działają, w filozofii Levinsona zrodził się nowy sposób uczenia się o udział w rynku i ich pozyskiwaniu. W tym całkowicie zaktualizowanym i rozszerzonym wydaniu czwartym, Levinson oferuje nowy arsenał broni dla małych firm, w tym:
* Strategia marketingu w Internecie (wyjaśniając dokładnie, kiedy i jak go używać)
* Porady dotyczące korzystania z nowych technologii, takich jak podcasting i marketing zautomatyzowany
* Programy do kierowania perspektywami i kultywowania trendów efektywnych
* Lekcje zarządzanie w dobie telepracy i pracowników niezależnych
Marketing Guerrilla Biblią marketingu, którą każdy właściciel małej firmy powinni mieć na półce.
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z powyższymi pozycjami.
1)Ambient Media and Beyond; Autor: Artur Lugmayr;
Opis: Książka łączy w sobie najnowsze trendy w dziedzinie multimediów i ich wykorzystanie na rzecz nowoczesnej komunikacji. Ambient media jest pokazany jako część sztuki i technologii interaktywnych. Książka łączy poglądy otoczenia z trzech perspektyw: twórcy, inżynierów i odbiorców. Książka jest zorientowana na przyszłość i integruje wiele nowych wizjonerskich pomysłów wokół powstawania inteligentnego otoczenia.
2)Guerrilla Marketing, 4th edition: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business; Autor: Jay Conrad Levinson
Opis: Twórca Guerrilla Marketingu - Jay Levinson po raz pierwszy w 1983 roku opublikował książkę na ten temat, która zrewolucjonizowała strategie marketingowe średnich i małych firm. Na podstawie setek pomysłów, które naprawdę działają, w filozofii Levinsona zrodził się nowy sposób uczenia się o udział w rynku i ich pozyskiwaniu. W tym całkowicie zaktualizowanym i rozszerzonym wydaniu czwartym, Levinson oferuje nowy arsenał broni dla małych firm, w tym:
* Strategia marketingu w Internecie (wyjaśniając dokładnie, kiedy i jak go używać)
* Porady dotyczące korzystania z nowych technologii, takich jak podcasting i marketing zautomatyzowany
* Programy do kierowania perspektywami i kultywowania trendów efektywnych
* Lekcje zarządzanie w dobie telepracy i pracowników niezależnych
Marketing Guerrilla Biblią marketingu, którą każdy właściciel małej firmy powinni mieć na półce.
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z powyższymi pozycjami.
środa, 1 lutego 2012
MC Donald - stawia na Ambient Media
Oto kolejny przykład wykorzystania reklam typu Ambient Media przez markę Mc Donald's.
Mini Cooper - idealny prezent pod choinkę
Reklama Mini Coopera
Czas: Święta Bożego Narodzenia
Miejsce: Amsterdam - ulice o dużym traffiku
Efekt:
-w ciągu 6 dni spot na youtube osiągnął oglondalność 100 tysięcy
-informacja o kampaniii pojawią się na wielu świtowych blogach o motoryzacji
-sprzedaż samochodów wzrosła o 73 %
-ilość jazd testowych w stosunku do okresu adekwatnego z roku poprzedzającego wyniosła + 240%

Czas: Święta Bożego Narodzenia
Miejsce: Amsterdam - ulice o dużym traffiku
Efekt:
-w ciągu 6 dni spot na youtube osiągnął oglondalność 100 tysięcy
-informacja o kampaniii pojawią się na wielu świtowych blogach o motoryzacji
-sprzedaż samochodów wzrosła o 73 %
-ilość jazd testowych w stosunku do okresu adekwatnego z roku poprzedzającego wyniosła + 240%
wtorek, 31 stycznia 2012
Cropp - w Polsce też się dzieje
Marka Cropp Town pokusiłą się o nową "grzeszną" komunikację. W witrynach skelpowych pojawiły się plakaty obrazujące ciekawe, szokujące połączenie misia (dziecięcej zabawki, kojarzonej, z ciepłem bezpieczeństwem) oraz skorzanych ubrań rodem z Sex Shopu.
Dodoatkowo komunikację wzmocniono przez ustawienie wielkich, przebranych misków we wnętrzach sklepów.


Jak można zainterpretować to zaskakujące połączenie? Co motywowało twórców do stworzenia takiej komunikacji?
Z pewności był to shockvertising, z drugiej jednak strony jakże przemyślanym komunikatem jest połączenie dzieciej zabawki z zabawkami dla dorosłych, tym bardziej, iż grupą docelową Cropp Town są młodzi ludzie, którzy akurat są na etapie porzucenia misia :)
Dodoatkowo komunikację wzmocniono przez ustawienie wielkich, przebranych misków we wnętrzach sklepów.
Jak można zainterpretować to zaskakujące połączenie? Co motywowało twórców do stworzenia takiej komunikacji?
Z pewności był to shockvertising, z drugiej jednak strony jakże przemyślanym komunikatem jest połączenie dzieciej zabawki z zabawkami dla dorosłych, tym bardziej, iż grupą docelową Cropp Town są młodzi ludzie, którzy akurat są na etapie porzucenia misia :)
Subskrybuj:
Posty (Atom)